יום שישי, 15 ביולי 2011

כל אחד יחיד ומיוחד


חברת הילדים, כמו כל חברה הטרוגנית, מאופיינת, בין היתר, בשונות וברב-גוניות, בבחינת "אין לך שני בני אדם... שווים זה לזה" (על-פי י.ל.פרץ).              


כפי שכבר ציינתי ברשומות קודמות, יש לרתום את הטכנולוגיה כדי לתת מענה לאינטליגנציות שונות באמצעות חשיפה למגוון תצוגות של החומר (חזותי, קולי ועוד), להנגיש את הידע לתלמידים באמצעות סביבות למידה, מתן מענה לקצב הלימוד האישי ועוד.


עלינו ליצור אקלים המכבד את כל הלומדים ונותן מענה לכל אחד במקום בו הוא נמצא.


במציאות של מערכת החינוך בישראל, בה לומדים תלמידים רבים בכיתה, הטכנולוגיה מאפשרת לנו לתת מענה ומקום לכל אחד גם מעבר להנגשת החומר הלימודי באמצעות דרכים שונות אלא גם לתת מקום לטיפוח ערכים ומיומנויות חברתיות.



לדוגמא, ניתן במרחב הכיתתי הוירטואלי שבאתר בית הספר, לתת חלון הזדמנויות לכל אחד מהילדים להציג את עצמו באופן שונה.


בכל שבוע יתחלף המציג ב"חלון". כל אחד מהילדים יוכל להציג את עצמו בכל אופן שהוא יבחר
וינתן לו מקום לביטוי אישי וליחודיות (סרטון, צילום, יצירה, כתיבה וכד'). בהזדמנות
זו הלומדים מקבלים גם הזדמנות להיות ב"מרכז הבמה".


את הרעיון שאבתי מה"דודל" של גוגל.


בשנת 1998 נוצר ה"דודל" הראשון. ה"דודל" הוא לוגו המשמש כמקור מידע.


מדי פעם, כשמעלים את דף הבית של GOOGLE הוא מופיע בעיצוב מיוחד בהתאם לארוע שמתאים לאותו היום. ניתן למצוא לוגואים ישנים בארכיון האתר.


לדוגמה בתאריך 29.1.10 העיצוב השתנה כמחווה לסופר אנטוני דה סנט אקספרי שכתב את "הנסיך הקטן".







 
   
כשלוחצים על לוגו מעוצב שכזה, קופץ מידע על הארוע.


באותו האופן, הלומד יכול להביע את ייחודו באמצעות הטכנולוגיה במרחב הוירטואלי הכיתתי אשר באתר בית הספר.




מצרפת קישור בו יונתן גפן מקריא את הסיפור על האיש הירוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה