יום שישי, 27 במאי 2011

איך נולד עלילון?


במסגרת שיעורי שפה/עברית/אוריינות (בכל שנה השם משתנה ומתעדכן...), נחשפים הלומדים לסוגות שונות של טקסטים כגון: שירה, סיפור קצר, טקסט מידעי, טקסט מפעיל ועוד.

אחת הסוגות הנלמדות היא העלילון (קומיקס בלועזית).

הפירוק של סיפור לסיטואציות קצרות תוך שימוש בבועות דיבור ובבועות חשיבה או הרגשה, תומך, בין היתר, בלומדים צעירים וגם בלומדים בוגרים יותר בעלי רמות למידה שונות.
באמצעות סוגה זו ניתן גם לפתח כישורים חברתיים-תקשורתיים, במיוחד בהקשר של ה Theory Of Mind. התבוננות בסיטואציה חברתית "ממרחק" מקלה על הלומדים את ההתמודדות איתה.
חסרונותיה של סוגה זו, בעיני, היא כשהלומדים מתבקשים ליישם את הידע שלמדו באמצעות הכנת עלילון כשאז, ההתמקדות וההתכווננות של הלומדים לחלק הויזואלי/ציורי דומיננטי יותר מהעשייה בחלק של הכתיבה עצמה.
גם לסוגייה זו ניתן למצוא מענה בסביבה הדיגיטלית.


באתר מדברים קומיקס של מט"ח ניתן להכין בקלות סיפור עלילון בצורה נכונה ומזמנת כשללומדים יש מרחב גדול של אנימציות, רקעים, דמויות, בועות דיבור וכדומה, דבר התומך בבניית יצירה פרטית משלהם מצד אחד תוך השארת מקום וזמן למיקוד בסיפור עצמו, מצד שני.

אתר נוסף העושה צעד קדימה, חורג במעט מהכוונות המקוריות של השימוש בסוגת העלילון אבל מעניין בפני עצמו.
כאן ניתן ליצור בקלות הנפשת אנימציה בתלת מימד, כולל דיבוב של הדמויות בטקסט כתוב שהלומד מחליט עליו.  xtranormal (האתר באנגלית):
 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה