יום חמישי, 19 במאי 2011

מענה לשונות בסביבה לימודית


במהלך לימודי בשנה האחרונה, הבנתי את המשמעות והחשיבות של שילוב מדיות נוספות בתכנון ובניית יחידות לימוד ו/או סביבות למידה.

סביבת למידה אשר נותנת מקום לקידום וטיפוח חשיבה יצירתית וחדשנית ומעודדת יוזמה אישית תוביל למוטיבציה ללמידה שהיא אחת מאבני היסוד של החינוך המיטבי ומכאן להעצמה אישית של הלומד. 

מטרה זו ניתן לקדם באמצעות השימוש בטכנולוגיה אשר מרחיב את הסביבה הלימודית מעבר לגבולות הזמן, המקום של הכיתה וקבוצות לומדים ומאפשר עבודה בתנאים המותאמים ללומדים השונים.

שילוב של אלמנטים טכנולוגים שונים בעת תכנון ועיצוב יחידת לימוד מקוונת, הופך את הסביבה/ היחידה לאותנטית ורלוונטית ואת העולם האקדמי לחלק בלתי נפרד מעולם הלומדים.

ברשומה זו אציין את האתר "יוטיוב" אליו ניתן להתייחס כאל סביבת למידה בעלת אפשרויות רבות לקידום מיומנויות המאה ה 21 אצל הלומדים.

האתר שנוסד לפני פחות מעשור במטרה  להעביר קובצי וידאו ושמע גדולים בקלות דרך האינטרנט הפך היום להיות האתר השלישי הנצפה ביותר בעולם.

לא אדון כאן ביתרונות ובחסרונות של האתר עצמו בעקבות התוכן שנוצק על ידי הגולשים עצמם לרשת, כי אם באפשרות לשלב כלי/ סביבה זו בבניית יחידת לימוד מקוונת.

בעזרת סרטונים שונים שישובצו ביחידה ניתן לחשוף את הלומדים למידע חדש בצורה ויזואלית ומעניינת וכמובן ניתן להעלות סרטונים שיופקו כתוצרי למידה של הלומדים.

מצרפת סרטון שמסביר באופן טכני כיצד להטמיע סרטון יו טיוב באתר/בלוג.


ואנקדוטה קטנה וחינוכית...
סרטון נחמד בשם: "ריקוד חתונה".
בסרטון זה מצולם חלק מחתונה כשברקע מתנגן שיר של הזמר כריס בראון (זמר שנהג באלימות כלפי חברתו - הזמרת ריהנה). הסרטון המשעשע נצפה הרבה פעמים והחתן והכלה החליטו לרתום זאת לצדקה וביקשו מכל צופה שאהב את הסרטון לתרום דולר אחד למלחמה נגד אלימות.
הם הצליחו לגייס מעל 40 אלף דולר!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה